TROMSO’DA KUZEY IŞIĞI

Kuzey Işığı yani Aurora Borealis, Güneş’in uzaya yaymış olduğu yüklü parçacıkların, Dünya’nın manyetik alanı ile etkileşmesi sonucu oluşan ışıklardır. Işığın rengi yüklü parçacıkların birleştiği gaza göre farklılık gösteriyor. Oksijen ile birleştiğinde yeşil-kırmızı, azot ile birleşirse mavi-kırmızı olarak görülebiliyor. Dünyanın kuzeyinde ve güneyinde gözlemlenebiliyor ve en uygun gözlem zamanı ise Eylül ile Mart arası.

Hava bulutlu, yağışlı ise görmek pek mümkün değil. Yine aynı zamanda bulunduğunuz bölgenin ışıklardan uzak olması, kuzey ışığını daha iyi görebileceğiniz anlamına geliyor. O nedenle turlar genellikle şehir merkezinden uzak noktalara yapılıyor. Günlük olarak meteorolojiden alınan bilgilere göre turlara çıkılıyor. Hangi bölgede daha uygun gözlem yapılacağı yine bu şekilde öğreniliyor.

Kendiniz araç kiralayarak da ava çıkabilirsiniz. Ancak biz işimizi garantiye almak istedik, iki gece şansımız vardı ve görmeden dönmek istemiyorduk. İkinci gece yağışlı göründüğü için ilk geceyi tura ayırdık. Turu internette arayıp bulmuştum, tesadüfen otele girdiğimde de bu turun broşürünü buldum ve otel bizim adımıza rezervasyonu yaptı. Kişi başı 940 nok (100 euro) ödedik. Tura dahil olan hizmet; otelin önünden alıp otelin önüne bırakıyor, tur esnasında sıcak içecek ve bisküvi ikramı yapılıyor, fotoğraf makinesi için tripot kullanımı ve yine tur rehberlerinin fotoğraf çekimi şeklindeydi. Bazı turlarda kıyafette vardı ancak bizimkinde yoktu. Biz zaten hazırlıklı gittiğimiz için gerek kalmadı. Yine daha farklı turlar söz konusu, bazıları Sami çadırlarına da götürüyor. Kuzey Işıklarını izleyip, çadırın içinde hem ısınıp hem de sıcak çorba içebiliyorsunuz. Tamamen isteğinize bağlı olarak turunuzu seçebilirsiniz.

Bizim rehberlerimiz evli ve orta yaşlı bir çiftten oluşuyordu. Araç yaklaşık 15 kişilikti. Bizi izleyebileceğimiz bir noktaya ulaştırdılar. Bu da Finlandiya sınırına 50 km mesafede olan Storfjord’du. Yaklaşık 1-1.5 saat yol gittik, fotoğraf makinelerimizi kurduk, fosforlu yeleklerimizi giydik ve beklemeye başladık. İşte oradaydı, yeşil ışık gökyüzünde belirmeye başladı. Ara ara hafif olarak başlayan ışık gittikçe şiddetlendi ve inanılmaz güzel bir olaya bizde şahit olmuş olduk. Ancak söylemek gerekirse, fotoğraflarda gördüğümüz gibi bir belirginlik yok. Fotoğraflarda gece çekimi yapıldığı için çok canlı görünüyor. Hayal kırıklığı yaşamayın, bizden söylemesi. Fotoğraf makinesi ayarı için turdaki rehberlerden yardım alabilirsiniz. Zira onların çektiği fotoğraflarda makinenin yanı sıra insanları çekerken el feneri de kullandıkları için bizim fotoğraflarımızdan daha net çıkıyor. Yani bu işi en iyi onlar biliyor, unutmayın.

Not: Soğukta bekleyeceğiniz için üstünüzü giyerken dikkatli olmalısınız. Yanınıza bir şişe de içinizi ısıtacak bir içecek alsanız iyi olur. Biz Jager’i tercih ettik. Etkili oldu. İçimiz ısındı. Nasıl giymemiz gerekiyor diyorsanız; yazımıza göz atabilirsiniz 🙂

Bir diğer şeyse kesinlikle böyle bir macerayı paylaşacağınız ve birlikte seyahat etmekten hoşlandığınız, ancak aynı şeyleri arzulayan insanlarla beraber olmanız. Duygu ve Berkay’a teşekkür ediyoruz. Tatilimizi beraber eğlenceli hale getirdik ve inanılmaz doğa olayına beraber tanık olduk. Sizi seviyoruz 🙂

Tur Şirketi: bkz.

TROMSO’DA KUZEY IŞIĞI” için 3 yorum

• Geri bildirim: TROMSO – EceBurakOnTheWay

• 20 Temmuz 2018 tarihinde, saat 15:12
    Permalink

Ya bizim yapılacaklar listemizde, umarız bir gün biz de bu yolculuğa çıkabiliriz 🙂

Yanıtla
    • 30 Ağustos 2018 tarihinde, saat 16:13
      Permalink

kesinlikle şartlar zorlanıp en yakın zamanda gidilmeli. ben her sabah tekrar tekrar düşünüyorum, en yakın ne zaman gidebilirim diye 🙂 çok büyülü bir deneyimdi.